Publications

Liste des publications sur HAL

2017

Chapitre d'ouvrage

ref_biblio
Cathy Cohen. Former à l'enseignement en ligne. Nicolas Guichon; Marion Tellier. Enseigner l’oral en ligne : Une approche multimodale, Didier, 2017. <hal-01471095>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01471095/file/Cathy_Cohen_Chapitre%207_Guichon_Tellier_HAL.pdf BibTex

2016

Communication dans un congrès

ref_biblio
Cathy Cohen, Ciara Wigham. The role of the webcam in lexical word search episodes. EuroCALL 2016, Aug 2016, Limassol, Cyprus. <hal-01471096>
Accès au bibtex
BibTex

Chapitre d'ouvrage

ref_biblio
Nicolas Guichon, Cathy Cohen. Multimodality and CALL. Farr, F & Murray, L. The Routledge Handbook of Language Learning and Technology., Routledge, pp.509-521, 2016, 0415837871. <hal-01303401>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01303401/file/Multimodality%20and%20CALL-GuichonCohen-authors%27m2016.pdf BibTex
ref_biblio
Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Analysing multimodal resources in pedagogical online exchanges: Methodological issues and challenges. Caws, Catherine, and Hamel, Marie-Josée. Language-Learner Computer Interactions: Theory, methodology and CALL applications, John Benjamins, pp.187 - 213, 2016, <10.1075/lsse.2.09coh>. <hal-01471092>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01471092/file/Cohen_Guichon_Chapter_9_Caws_and_Hamel_HAL.pdf BibTex

2015

Communication dans un congrès

ref_biblio
Cathy Cohen. Developing teachers’ semio-pedagogical competence for webconference-supported teaching through teacher training. EuroCALL 2015, Aug 2015, Padova, Italy. <halshs-01188670>
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Cathy Cohen. L’analyse de ressources multimodales dans les échanges pédagogiques en ligne : questions méthodologiques. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne), Jun 2015, Grenoble, France. <halshs-01160751>
Accès au bibtex
BibTex

2014

Article dans une revue

ref_biblio
Cathy Cohen. Relating input factors and dual language proficiency in French-English bilingual children. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Taylor & Francis (Routledge), 2014, pp.To be announced. <10.1080/13670050.2014.982506>. <halshs-01134505>
Accès au texte intégral et bibtex
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01134505/file/CathyCohen%20Relating%20input%20factors%20and%20dual%20language%20proficiency%20in%20French-English%20bilingual%20children%20-%20Author%27s%20manuscript.pdf BibTex
ref_biblio
Nicolas Guichon, Cathy Cohen. The Impact Of The Webcam On An Online L2 Interaction. Canadian Modern Language Journal, 2014, 70 (3), pp.331-354. <10.3138/cmlr.2102>. <hal-01056173>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01056173/file/Guichon_Cohen_2014_Authors_manuscript.pdf BibTex
ref_biblio
Nicolas Guichon, Cathy Cohen. The Impact of the Webcam on an Online L2 Interaction. Canadian Modern Language Review/ La Revue canadienne des langues vivantes, 2014, 70 (3), pp.331 - 354. <10.3138/cmlr.2102>. <hal-01079114>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01079114/file/guichon-cohen-2014-authors-manuscript.pdf BibTex

Communication dans un congrès

ref_biblio
Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Researching nonverbal dimensions in synchronous videoconferenced-based interactions. CALICO (Computer Assisted Language Instruction Consortium), May 2014, University of Athens, Ohio, United States. <hal-01079071>
Accès au bibtex
BibTex

2013

Communication dans un congrès

ref_biblio
Cathy Cohen. The relationship between linguistic factors and bilingual proficiency in French-English bilingual children. The 9th International Symposium on Bilingualism (ISB9), Jun 2013, Nanyang Technological University, Singapore. <hal-01079074>
Accès au bibtex
BibTex
ref_biblio
Cathy Cohen, Nicolas Guichon. Cet obscur objet de l'interaction médiatisée : la webcam dans un échange pédagogique en ligne. EPAL (Echanger pour Apprendre en Ligne), Jun 2013, Université Stendhal, Grenoble, France. <hal-01082055>
Accès au bibtex
BibTex

Poster

ref_biblio
Cathy Cohen. Effect of degree of bilingualism on metalinguistic awareness in English-French bilingual children. The International Workshop for Bilingualism and Cognitive Control, May 2013, Krakow, Poland. <hal-01079079>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01079079/file/BLCC%20poster%20FINAL.pdf BibTex

2012

Article dans une revue

ref_biblio
Nicolas Guichon, Cathy Cohen. Enhancing L2 learners' noticing skills through self-confrontation with their own oral production performance. Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité : Cahiers de l'APLIUT, Association des Professeurs de Langues des IUT (APLIUT), 2012, 31 (3), pp.87-104. <halshs-00950771>
Accès au texte intégral et bibtex
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00950771/file/XXXI3-18-GuichonCohen.pdf BibTex
ref_biblio
Nicolas Guichon, Cathy Cohen. Enhancing L2 learners' noticing skills through self-confrontation with their own oral production performance.. Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité : Cahiers de l'APLIUT, Association des Professeurs de Langues des IUT (APLIUT), 2012, 31 (3), pp.87-104. <halshs-00854072>
Accès au bibtex
BibTex

Poster

ref_biblio
Cathy Cohen. The relationship between input factors and bilingual proficiency: Evidence from French-English bilingual children. Bilingual and Multilingual Interaction, Mar 2012, Bangor University, United Kingdom. <hal-01079019>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01079019/file/Bangor%20Poster%202012%20PDF.pdf BibTex

2011

Thèse

ref_biblio
Cathy Cohen. INPUT FACTORS, LANGUAGE EXPERIENCES AND METALINGUISTIC AWARENESS IN BILINGUAL CHILDREN. Linguistics. Salford University, Royaume Uni, 2011. English. <tel-01079231>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-01079231/file/CCohen%20PhD%20Final.pdf https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-01079231/file/Abstract%20fran%C3%A7ais.pdf BibTex

2006

Poster

ref_biblio
Cathy Cohen. The effect of language experiences on oral proficiency in the bilingual child’s two languages. Language Acquisition and Bilingualism: Consequences for a Multilingual Society, May 2006, Toronto, Canada. <hal-01079101>
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01079101/file/LAB%20poster%202006%20final%20version%202.ppt.pdf BibTex